Groep 5A

woensdag 17 september 2014

Maandagavond hebben we onze informatie-avond gehad. De opkomst was erg groot, ook de ouders van Mart en Stijn werd een warm welkom geheten op onze school. In groep 5 verandert er veel: er komen een aantal vakken bij ( HVO/GVO aardrijkskunde, geschiedenis en natuur) én er komt een vrijdagmiddag bij!

Het kost wel even tijd om in het goede ritme te komen, en het gevoel te krijgen dat je ook aan alles toe komt.  We maken een werkafspraak, als kinderen  veel moeite hebben om hun werk goed te plannen. Regelmatig is er werkoverleg met de kinderen, zodat ze kunnen aangeven waar zij problemen ondervinden. Samen komen we er uit!

Dan een bericht over het zwemmen: het is mij niet helemaal duidelijk of het diplomazwemmen nog gaat lukken, er zijn nog maar 5 of 6 lessen te gaan. We houden goede hoop…..Hopelijk krijgen we dinsdag hier antwoord op.

Nog 5 nachtjes slapen…….en dan hebben we schoolreis!! Juf Suzan is ook heel blij dat we naar het Dolfinarium gaan, zij is grote fan van de walrussen…die snorretjes, die grappige mondjes….een beetje log op het land, maar zó sierlijk in het water…Ze kan niet wáchten…!

Tot slot: Naast de klassendeur hangen de lijstjes van het lezen en van het zwemmen, u kunt uw naam invullen bij de dag van uw keuze.