vrijdag 13 november 2020

Wat leeft ons thema: “Wat trek jij aan?”

De kinderen hebben al goed geleerd wat winter- en zomerkleding is en hoe we dat herkennen. Een aantal kinderen is al druk geweest met het wassen van de poppenkleding: daarvoor hebben we een sopje gemaakt, geroken aan het wasmiddel, we hebben de kleding weer uitgespoeld en hebben geprobeerd om dit uit te wringen. De was is gedaan!

In de winkel zijn ze druk aan het experimenteren geslagen. Wat hebben veel kinderen mooie accessoires meegenomen die we kunnen verkopen en passen. We hebben geoefend met de rollen van verkoopster en klant. Belle had haar portemonnee van huis meegenomen, zodat we ook echt spullen kunnen afrekenen en wisselgeld terugkrijgen. We hebben het muntgeld eens goed bekeken en op volgorde gelegd van weinig waarde naar veel waarde.
De juf zou het erg leuk vinden om net zoveel geld als de kinderen te hebben en om onbeperkt kleding te kopen. De echte waarde van het geld………dat komt vast nog wel.
Op dit moment is de winkel en huisplaats dan ook de meest favoriete speelleerplek van kinderen. De komende weken zullen we daar nog heerlijk van genieten.
Voor de komende tijd staat het herkennen en het zelf maken van patronen op kleding op het rooster. We zullen we een modeshow houden, zodat iedereen zijn zelfgemaakte patroon aan de ander kan laten zien.
Daarnaast zullen we veel zingen, Sinterklaas op de voet volgen en hopen dat hij echt nog op school komt. Veel reken- en taallesjes zullen de komende weken gaan over pepernoten en chocoladeletters.
De spanning is al flink aanwezig, dat betekent toch wel iets drukkere en onrustigere kinderen die dan ook even vergeten hoe het ook alweer was in de klas. Ook de gemaakte afspraken over het spelen en leren in de klas zullen volop herhaald worden, zodat we een fijne en gezellige decembermaand tegemoet zullen zien.