vrijdag 30 oktober 2020

Na een heerlijke week vakantie, zijn we weer goed begonnen. Sommige kinderen moesten weer even wennen en anderen waren weer blij om met hun vrienden te kunnen ondernemen.
Vol verhalen en belevenissen kwamen de kinderen op maandagochtend weer in groep 1. Dinoland was bij velen favoriet. Als juf ben ik dan altijd benieuwd of echt iedereen daar is geweest of dat ze het verhaal over dinoland als tip mee willen nemen voor een volgende vakantie……… dus bij deze.
Nu we het thema ‘zo spelen wij’ hebben afgerond, zijn we begonnen met het nieuwe thema.
Kennen jullie het probleem dat je ‘ s morgens weleens hebt? Je staat voor die volle kledingkast en weet echt niet wat je aan zal gaan doen. Tenslotte zit de pyjama ook zo lekker……. en dus vroeg de juf de hulp aan de kleuters. Daar stond ze op het schoolplein in nachtkleding en duster…….. hilariteit alom en ook nog lang in de klas.
Maar wat heb ik een hulp gehad. Ze kozen een vrolijk gekleurd shirt met glitters en hoge hakken voor de juf.
Ik ben benieuwd wat de kinderen aan hebben en hebben gekozen.
Dus de komende tijd gaan wij van alles leren over kleding: we bouwen kledingwinkels, bekijken stoffen en gaan onderzoeken hoe de stof is gemaakt. Ook geld betalen, de juiste maat en het versieren van je outfit krijgt grote aandacht. Ik hou jullie op de hoogte.