“A walk in the park”

dinsdag 31 augustus 2021

Bij het bedenken van een titel voor ‘mijn’ rubriek in De Parkenpost, moest ik meteen aan “a walk in the park” denken. Ik ben gelukkig nog niet gewend aan de prachtige wijk waar de school gevestigd is, dus ik maak graag letterlijk een wandeling door het park, maar ook figuurlijk gezien past de titel goed bij mijn indruk van de school; een positieve omgeving waarin ik het samenwerken met de collega’s, de leerlingen en hun ouders met plezier tegemoet zie. Tot slot sluit de titel van dit stukje mooi aan bij het Vroeg Vreemde Talen Onderwijs-Engels (VVTO-E) waar we vorige week mee gestart zijn. De komende jaren is het hele team van De Parkenschool bezig met het eigen maken van het geven van Engels in de groepen 1 t/m 8. Op een natuurlijke manier wordt Engels geïntegreerd in het aanbod. Daarbij wordt in eerste instantie aansluiting gezocht met de units die horen bij het International Primary Curriculum (IPC). Een leerzaam traject voor zowel de kinderen als het team waarvan we jullie op de hoogte zullen houden! Omdat er altijd zoveel te vertellen valt over het leren op school deel ik vanaf nu maandelijks mijn ‘walks in the park’ met jullie.

.

Inge Schoonderwoerd