Beleid leersterke kinderen

vrijdag 12 maart 2021

De Parkenschool heeft sinds jaar en dag een leerlingpopulatie die, gemiddeld gezien, cognitief vaardiger is dan het landelijk gemiddelde. Dat is reden geweest om het aanbod van ons onderwijs onder de loep te nemen.

Met de komst van Suzanne Berkenbosch als hoogbegaafdheidsspecialist in het team en de specifieke kennis van IB’er Walentina Karelsen, hebben we dit schooljaar gewerkt aan het vormen van beleid voor leersterke kinderen. In dit document leest u onze aanpak.

Om vervolgens een beredeneerd aanbod te bieden aan deze groep leerlingen, is het voorwaardelijk dat een school beschikt over adequaat lesmateriaal. Daarvoor is er geïnvesteerd in de lesboxen van Levelwerk, waar iedere leerkracht nu over beschikt.  Als eerste screening is door alle leerkrachten de vragenlijst behorende bij de DHH afgenomen. De ouders van kinderen, die op basis van deze screeningslijst, met betrekking tot potentieel cognitief leervermogen opvallen, hebben ondertussen ook deze vragenlijst ingevuld. Op korte termijn maken wij ook met hen een afspraak om verder door te spreken over de beoogde aanpak. Dit alles wordt gecoördineerd door de werkgroep bestaande uit Suzanne Berkenbosch, Suzan van Werven en Walentina Karelsen.

 

Delen via