Bovenbouw

woensdag 6 maart 2019

De groepen 7 & 8 zijn weer begonnen met een nieuw thema voor IPC. Het nieuwe thema “Onze plaats in de ruimte” gaat de kinderen een beter beeld geven van wat er allemaal om ons heen is. Die zon en die maan die kennen we wel, maar waarom staan ze daar en hoelang al? Een enorm interessant onderwerp waar we met veel plezier aan begonnen zijn. Het startpunt van dit thema was het maken van een raketje. De kinderen hebben een filmpje gemaakt van het resultaat en dit is met een QR code op te roepen m.b.v. het internet. Probeer het maar eens uit met onderstaand plaatje.

We brengen aanstaande maandag een bezoekje aan Sterrenwacht Bussloo in het kader van het thema voor IPC.

Daarnaast gaan de groepen 7 al wat meer samenwerken. Er staan inmiddels lessen voor verkeer, Engels, gym en IPC op het rooster, waarin de groepen met elkaar aan de slag gaan.