vrijdag 5 februari 2021

Feest….feest…feest…feest…feest…feest…feest…feest

Ja we mogen weer…. De deuren gaan weer open, de klas vult zich weer met stemmen, de verhalen worden weer beleefd en de lesjes worden weer gegeven. Tsjonge we kunnen niet wachten om weer te doen wat we met elkaar het liefste doen. Ook hoor ik van veel kinderen dat ze weer zo blij zijn dat ze naar school mogen. De plannen worden al gemaakt met wie ze willen spelen en waar ze willen spelen. Nu twijfel ik nog of ik meteen de keuze al moet inperken door het digikeuzebord….of gewoon nog even de boel de boel laten en weer met elkaar bekijken wat er gebeurt. En vooral het samen spelen, samen kletsen en samen zijn voorop te stellen. Gelukkig ik heb nog drie dagen en drie nachten om daarover na te denken.

Na zoveel weken thuiswerken, nogmaals alle complimenten naar de ouders en de kinderen die zoveel gedaan hebben en waar ik zoveel leuke foto’s en gesprekjes mee heb gevoerd. In de laatste week zijn er veel kinderen met het vliegtuig op reis geweest. De wereldbol is verkend en tijdens de meetings heb ik de leukste verhalen gehoord. Voor een juf toch het moment van de dag….i.p.v. de computer en alle administratie.

Ook hebben we voor het eerst een programmeeropdracht gehad. De code werd gemaakt met de daarbij behorende bewegingen. Leerzaam….vooral als je bedenkt dat we een nieuwe beebot op school hebben. Wat dat is…dat vertel ik een andere keer.

Hoewel het rooster voor volgende week alweer klaar staat, kan het rustig tot maandagochtend in de computer blijven zitten: het hoeft niet meer verstuurd te worden.  Wat een rust voor ouders.

De kou blijft buiten nog wel even voelbaar en het thema gaat nog even door tot aan de voorjaarsvakantie. Wat gaan we de komende weken nog doen? Allereerst staat het samenspelen voorop. We verheugen ons er zo op om met elkaar te zijn. De nieuwe kinderen te ontmoeten. Daarna gaan we ook ons thuiswerk bespreken en bekijken. De foto’s en werkjes hangen op de leermuur en komen ook op tafel te liggen. Want wat is er veel gebeurd en veel geleerd. Ook blijven we werken in de hoeken die ingericht zijn voor ons thema: de koek en zopietent is er, de zandtafel wordt een winterlandschap, de huishoek wordt warm en gezellig met een thuiswerkplek, in de bouwhoek gaan we nog druk bezig met het nabouwen van een bouwkaart. En we bekijken onze nieuwe materialen eens goed van dichtbij. De letters, het lezen en voorlezen blijven we doen, net zoals de muziek en het zingen. We komen life in contact met iemand die ook leeft ergens op de wereld. We checken of die persoon in de winter of in de zomer leeft.  Hoe kunnen we dat zien….  kortom….we zullen weer druk zijn met spelen en elkaar. We leren weer van en met elkaar!