vrijdag 23 april 2021

Wat hebben we de laatste weken genoten van de startende lente. De kinderen zijn uitvoerig op onderzoek gegaan op de speelplaats. Na een fikse regenbui hebben we een “plassendag” gehad. Prachtig weer gehad waar de kinderen vonden dat de jassen al uit mochten. Ook hebben we een heuse safari toer gehad.
Buiten hebben we volop gebouwd, gespeeld, ontdekt, gefietst, gelachen en soms geruzied. En dat hoort. We praten erover, we troosten elkaar en proberen steeds meer om onze witte pet op te zetten. Want ondanks alle thema’s en onze ontdekkingstocht in het leren, zijn we ook volop bezig om ons zelf te leren kennen en voor onszelf en onze omgeving te zorgen. Wij zijn kanjers met een witte pet. Maar soms kleurt ons petje en hebben we hulp nodig om na te denken en te kiezen voor een fijne sfeer in de klas en op het plein. Dat gaat nog niet helemaal vanzelf. En gelukkig hebben we de juffen die de kinderen helpen als het zelf nog niet helemaal lukt. We geven tips en helpen om samen oplossingen te bedenken. Nu genieten van een fijne vakantie en na de vakantie komen we weer drie dagen naar school en starten we het laatste thema: “Vakantie”.