vrijdag 27 november 2020

Sinterklaas!
Wat fijn dat Sinterklaas weer in Nederland is. De kinderen van groep 2 kunnen niet wachten tot de Sint bij ons op school op bezoek komt.
Afgelopen week werden we verrast door Sinterklaas en zijn pieten. Op donderdagochtend vonden wij een brief van de rommelpiet. Ze zijn ’s nachts stiekem bij ons op school geweest en hebben lekker gespeeld in onze klas. Wat hebben we gelachen om die gekke pieten!
Gelukkig kunnen de kinderen van groep 2 heel goed opruimen en was de klas binnen de kortste keren weer netjes.

In de klas zijn we druk bezig met het oefenen van een dans op het lied ‘Sinterklaas wil dansen’ van Kinderen voor kinderen. Hiernaast spelen we ook veel telspelletjes waarbij we de cijfers koppelen aan de stippen van de dobbelsteen en de vingers op onze handen.

We helpen de rijmpiet met rijmen door te gooien met onze “rijmbal” en volgende week gaan we de letter ‘p’ van piet leren. Verder oefenen we in de gymzaal met het gooien van pakketjes door de schoorsteen en we klimmen en klauteren over de daken. De kinderen van groep 2 zijn super goede hulppieten!!