IPC Groep 2

woensdag 16 juni 2021

In groep 2 leren wij over het thema Vakantie! In deze unit leren de kinderen wat er allemaal moet gebeuren  voordat ze op reis kunnen en ze beleven een heerlijke tijd op de camping. Ze ontdekken hoe ze zelf een zwembad bouwen, wat er allemaal mee moet naar het strand of naar de bergen en hoe het is om bij een receptie te werken. Een vakantie in eigen land is leuk maar we leren ook over campings in het buitenland.

In de informatieplaats ontdekken wij wat de rollen en taken zijn van de receptiemedewerkers op een camping. We oefenen met geld en de kassa, we bekijken de plattegrond van de camping en we houden de administratie bij in een grote map. De plattegrond is erg interessant en soms best moeilijk te lezen. We bekijken welke kampeerplaatsen nog vrij zijn en we kijken naar de kortste route van A naar B om zo de vakantiegangers het beste te kunnen helpen.
In de zand-waterplaats ontdekken wij hoe je ijsjes en snacks maakt. Wij hebben hier onze eigen ijskraam gemaakt inclusief prijslijst, menukaart en openingstijden.
In het atelier ontdekken wij hoe je met verschillende materialen en technieken een mini-camping maakt. Van wc-rollen hebben wij bomen gemaakt, met papier tenten gevouwen en wij hebben een parasol gemaakt van papier, wasknijpers en klei.
Er valt van alles te leren en ontdekken dit thema!