IPC groep 3

donderdag 7 oktober 2021

In groep 3 werken we momenteel aan de IPC unit ‘Wie ben ik?’. In deze unit leren de kinderen meer over zichzelf en elkaar. Op onderstaande foto’s zijn een aantal opdrachten te zien waar de kinderen in de afgelopen weken aan hebben gewerkt.

Tijdens de kennisoogst hebben de kinderen hun nabije familieleden getekend om zichzelf in kaart te brengen:

Wij zijn op een educatief uitje geweest naar de Apenheul. Hier leerden wij over de communicatie tussen apen. Het was erg interessant om te leren wat de overeenkomsten en verschillen zijn tussen het communiceren van apen en mensen:

Afgelopen week zijn wij bezig geweest met de verschillende nationaliteiten in onze klas. We hebben het onder andere gehad over verschillende gebruiken, talen en feestdagen.

Aankomende weken staan de vakken bewegingsonderwijs en mens & maatschappij nog op de planning. Daarna zullen we deze unit afsluiten om na de herfstvakantie weer met een nieuwe unit te starten.