donderdag 24 september 2020

De kinderen van groep 4 hebben met IPC geleerd hoe ons brein werkt. We weten dat we de persoonlijke doelen (waaronder samenwerken, moraliteit- de goede keus maken- respect, flexibiliteit…..) ook bij het leren van de andere vakken nodig hebben. We leren, overleggen en oefenen met elkaar en zo worden we steeds beter.

We hebben geleerd dat kennis “ik weet” betekent, vaardigheid “ik kan” en begrip “ik begrijp”.

We weten nu dat we “vaardigheden” trainen, door te oefenen. Eerst vind je het moeilijk……maar je merkt snel dat het je gaat lukken en dat is leren!

Meester Leroy heeft rekenspelletjes bedacht die we op het plein gespeeld hebben. Ook bewegen helpt bij het leren.

Waar gaan we de komende twee weken aan werken:

Rekenen:
* de tafels van 2, 5 en 10
* weten wat ( en hoe lang) 1 meter is
* getallen tot 100 kunnen plaatsen op een getallenlijn
* optellen/aftrekken tot 20 met tientaloverschrijding
* automatiseren splitsingen tot 20

Taal:
We hebben net de toets van thema 1 gedaan. Nu gaan we herhalen waar dit moet en verrijken waar dit kan.

Thema 2 start volgende week met werkwoorden en leestekens.

Spelling:
Ook hier zijn we bijna toe aan de toetsen, ook daarna zullen we herhalen waar dit moet en verrijken waar dit kan.

Thema 2 start met woorden die beginnen met v- of -f.

Schrijven:
Na het aanleren van de hoofdletters N en M gaan we verder met de V en de W.

IPC:
IPC gaat even op een laag pitje, we gaan oefenen voor onze klassenshow van 16 oktober a.s.