vrijdag 27 november 2020

Wat leven we toch in spannende tijden! En wat is er met het lokaal van groep 4 gebeurd??…….zou het dat….? Nee toch, is Rommelpiet vannacht in de school geweest?
Nu maar hopen dat er wat in de schoentjes zit, de kinderen hebben ze prachtig gekleurd!
Voor sommige kinderen is het moeilijk om het koppie erbij te houden, maar toch zijn we nog hard aan het werk ook!

Wat gaan we de komende periode leren?

Rekenen:
Blok 4 wordt afgerond, volgende week starten we met blok 5.
Hierin gaan we verder met de tafels van 2, 5 en 10. Alle kinderen moeten nu de tafel van 3 oefenen, ze kunnen opzeggen, óók “hutsiebutsieklutsie”.
Iedere dag trainen we de kleine sommetjes ( onder de 10 én tot 20), dit moeten ze uit hun hoofd in één keer weten (en dus niet op de vingers uitrekenen).
Ook gaan we door met + en -sommen onder de 100, met behulp van een getallenlijn of 100-veld. Veel kinderen vinden dit nog heel moeilijk.

Vanaf blok 5 gaan we ook leren (ver)delen: Sint heeft 20 pakjes voor 4 kinderen, hoeveel krijgt ieder?

Komt Sinterklaas op tijd?? Tuurlijk…..want hij kan klokkijken! Hele en halve uren én de kwartieren. Nu de kinderen van groep 4 nog…..

Taal:
We gaan blok 3 afronden. Aankomende week wordt getoetst en volgt remediëring en verrijking.
We hebben o.a. geleerd over bijvoeglijke naamwoorden in een zin, over samenstellingen en over klinkers- en medeklinkers.
We hebben de themawoorden nog eens goed geoefend met een Kahoot-quiz!

Spelling:
Ook hier gaan we afronden. Dit thema hebben de kinderen ei/ij-,  -ng/-nk, en -eer/-oor/-eur-woorden geleerd. Dit zijn weetwoorden: je moet ze onthouden.

Schrijven:
Schrijfboekje A is uit. We gaan verder in boekje B met het leren van de volgende hoofdletters: B, D, S, E, A, O, Q, C, G, L en X. Ook wordt de hoofdletter aan een kleine letter verbonden.

IPC.
We zijn nu helemaal druk met het feest van Sinterklaas….we hebben een schoentje gemaakt, een stoomboor én een mooie tekening met wasco/ecoline. Prachtig!

En we zingen heel wat af natuurlijk…! Het feest wat hierna komt, laat zich raden……..

Een fijn Sinterklaasfeest allemaal!!!!