vrijdag 11 december 2020

Het zijn drukke tijden! De Sint is terug naar Spanje en wij glijden zó de kersttijd in….
Hoewel concentratie en rust ver te zoeken zijn, werken we zo goed als we kunnen door aan onze doelen.

Waar gaan we de komende periode mee aan de slag:

Rekenen:
* sommen tot 100, zoals 42+8, 42+21,45+19/  47-7, 47-21, 42-13 (met sprongen van 10 en huppen);
* klokkijken: hele/halve uren, kwartieren + tijdsduur bepalen ( hoe lang duurt het?);
* geldsommen: op welke manieren kun je 2 euro betalen?;
* de tafel van 3, consolideren van de tafels van 2, 5 en 10. Vanaf januari komt de tafel van 4 erbij.

Taal: we zijn vandaag gestart met thema 4: “Kalender”
* we leren 12 themawoorden;
* we leren dat woorden uit klankgroepen bestaan;
* we leren dat een zin begint met een hoofdletter en eindigt met een punt;
* we leren een zin te maken door vragen te stellen over het werkwoord;
* we kunnen een persoonlijk verhaal vertellen;
* we kunnen een uitnodiging schrijven;
* we leren wat pictogrammen zijn

Spelling:
* we leren woorden met -aai/-ooi/-oei ( je hoort de j, je schrijft de i)…=luisterwoord;
* we leren woorden met een eind- d (hond): je hoort de “t”, je schrijft de “d”. =regelwoord ( maak het woord langer en je hoort de “d”).

Schrijven:
* we herhalen de hoofletters A, E, S,D;
* we leren de hoofdletters O, Q, C, G, L, X.

Daarna blijven we alle hoofdletters herhalen en inoefenen.

IPC:
Met het vieren van het kerstfeest op school, sluiten we het thema “Feest” af.

De themawand: een bonte verzameling van wat er geleerd is!

In januari starten we met ‘Tijddetectives” en gaan we onderzoek doen naar andere tijden……

Groep 4 wenst iedereen fijne kerstdagen  en een goed en gezond 2021 toe!!
Alle kinderen krijgen een werkboekje mee, met herhalingswerk spelling, taal en rekenen. Het zou jammer zijn dat al het geleerde van deze weg zakt in de vakantie. Blijf ook vooral iedere dag lezen, óók hardop. Succes!