Groep 5-6

woensdag 24 mei 2017

Karate  examen                                                                                                                                        Afgelopen maandag hebben de kinderen examen gedaan. Onder leiding van Rene Smaal gingen ze op voor de halve gele band.  Daarvoor moesten ze onder andere een kata lopen en in het Japans tellen van 1 t/m 10. Iedereen is geslaagd!

Spelling                                                                                                                                                                                                         Aanstaande maandag starten wij met een nieuw blok.  Dit verdelen wij over 2 weken.

Cito-toetsen                                                                                                                                                                                      Vanaf donderdag 1 juni as. staan ook de cito toetsen weer op het programma. Het overzicht is inmiddels naar u gemaild.

Topo toets groep 6                                                                                                                                                                                 8 juni hebben de kinderen een topo toets  Noord-Holland.

Steden-project en provincie-project                                                                                                                                            De kinderen van groep 5 zijn gisteren van start gegaan met een stedenproject. Ieder kind verzamelt informatie over zijn of haar stad. Dit doen ze met behulp van een vragenlijst. Het project wordt afgesloten met een presentatie. Groep 6 doet hetzelfde maar dan over de provincies. Naast een PowerPoint maken zij ook een werkblad voor elkaar, als afsluiting.

Markant workshop                                                                                                                                                      Vrijdagmiddagmiddag hebben de kinderen een workshop beeldende kunst. Van kringloopartikelen gaan ze een kunstwerk maken. Op woensdag 21 juni kunnen alle ouders de resultaten komen bewonderen op school.