donderdag 27 mei 2021

De laatste weken van dit schooljaar komen langzaam in zicht. Nog 7 weken genieten van de fijne en gezellige sfeer in deze groep.
We gaan beginnen aan de laatste blokken van onze methoden. Ook gaan we de komende weken herhalen en verdiepen.
Met taal en spelling kiezen we ervoor een herhalingsweek in te lassen. We hebben de toetsen en dictees van de laatste blokken bekeken en aan de hand daarvan een herhalingsprogramma opgesteld.

Onderwerpen die aan bod komen voor spelling zijn:
– korte en lange klank;
– woorden zoals duif-duiven;
– toegepaste spelling.

Voor taal ligt de nadruk op:
– werkwoorden en onderwerp;
– bijwoorden;
– eigennamen met hoofdletters,

Met rekenen starten we met blok 11. We starten altijd met een voortoets om te kijken wat de kinderen al kunnen. Aan de hand van die gegevens delen we de kinderen in groepen in.
We bespreken dit ook altijd met de kinderen zodat ze zelf ook weten wat ze al goed kunnen en waar we het komende blok nog aan gaan werken. Dit blok staat het HTE schema centraal. Ook gaan we verder werken aan meten en werken we aan contant betalen en wisselgeld uitrekenen.

Ons regenwoud begint al aardig vorm te krijgen. De komende weken staat het vakgebied natuur en kunstzinnige vorming centraal. Voor natuur gaan we ons bezig houden met het verzamelen van gegevens en kijken of we verbanden kunnen leggen en dat ook uitleggen aan je groepje. Voor het vakgebied kunstzinnige vorming gaan we werken aan de lichaamsversieringen van inheemse volken in het regenwoud. We gaan maskers maken en leren over welke versieringen er allemaal mogelijk zijn. Het is mooi om te zien hoe betrokken de kinderen zijn bij dit IPC onderwerp