IPC groep 5

dinsdag 5 oktober 2021

Ons eerste thema in groep 5: Jong en Oud!

We zijn dit thema gestart met een echte speurtocht. Welke babyfoto hoort er nou bij wie? Sommige kinderen waren meteen duidelijk, andere waren heel erg moeilijk. Zelf de juf vond het nog moeilijk sommige kinderen te herkennen!

In dit thema komen de volgende vakgebieden aan de orde:
Kust, geschiedenis, natuur, mens en maatschappij en internationaal.

Het vakgebied “kunst”  hebben wij al helemaal klaar.
We hebben onderzoek gedaan naar verschillende schilderijen en weten veel van licht, pose en achtergrond. We zijn hier ook zelf mee aan de slag gegaan.
Met ons maatje hebben we geposeerd. Daarna hebben we schetsen gemaakt met prachtige schilderijen als eindresultaat. Het was zeker niet makkelijk maar het resultaat mag er zeker zijn.

Op dit moment werken we aan het vakgebied geschiedenis. We hebben eerst onderzoek gedaan naar onze eigen geschiedenis. Waar komen wij eigenlijk vandaan? Wat ontzettend leuk om al die verschillende stambomen te zien. Sommige met echt hele oude foto’s, sommige kinderen hebben de stamboom gepresenteerd voor de klas, anderen hebben we met elkaar bekeken.

Nu ik dit allemaal typ, zijn we bezig over kinderarbeid. Misschien leuk om uw kind eens te vragen naar het Kinderwetje van Van Houten…. u zult verbaasd zijn.
We hopen dit thema op 5 november met u als publiek af te kunnen sluiten. Lijkt ons fijn om u weer in de klas te kunnen laten zien wat we allemaal geleerd hebben!
Verdere informatie hierover volgt nog.