Groep 5 IPC

donderdag 11 maart 2021

In groep 5 werken wij momenteel aan het thema Dinosaurussen. In dit thema gaan wij terug naar de periodes Trias, Jura en Krijt en onderzoeken wij verschillende soorten dinosaurussen die in die periodes leefden. We reageren ook op feiten en fabels over dinosaurussen en proberen aan de hand van bronnen een goede onderbouwing van ons antwoord te vinden. Veel kinderen hebben informatieve boeken of speelgoeddinosaurussen mee naar school genomen. Hierdoor hebben wij onze klas leuk kunnen aankleden in het thema. Dat maakt dat de dinosaurussen in groep 5 echt weer tot leven komen!

Welke dinosaurussoort is er nu het oudst? De kinderen zijn verdeeld in groepen. Een groep heeft zich verdiept in Trias, een in Jura en een in Krijt. De kinderen hebben uitgezocht welke dinosaurussoorten er in hun periode leefde. Hierna hebben ze een soort uitgekozen en hier een informatieve poster over gemaakt. Deze posters zijn vervolgens op volgorde gelegd van oud naar jong met onderstaande verdeling als eindresultaat. We zijn erg benieuwd naar de producten van de kinderen bij de volgende lessen over dinosaurussen!