vrijdag 26 maart 2021

Afgelopen woensdag hebben we als school meegedaan met de landelijke Grote Rekendag, waarbij we de hele ochtend aan de slag zijn geweest met vooral “doe”rekenopdrachten.  De kinderen leerden gewicht schatten. Er moest een tas worden gevuld tot 1 kilogram met materialen uit de klas. Met een kofferweegschaal werd gemeten of er dichtbij de kilogram zat.  Een andere opdracht was een route tekenen naar de schat op een plattegrond.  Hierbij moest een routebeschrijving worden gemaakt.  Verder was er buiten  een opdracht waarbij de kinderen gevoel kregen voor afstand en tijd.  Kortom een actieve ochtend!

De komende periode zullen we werken aan de volgende doelen:

Rekenen:

• We kunnen deelsommen uitrekenen t/m 100 met rest;
  • We kunnen deelsommen uitrekenen met een staartdeling.

Spelling:

• Woorden met c die klinkt als een s;
  • Woorden met c die klinkt als k.

Taal:

• We leren hoe het komt dat je  persoonsvormen die eindigen op de klank T schrijft met T, D of DT;
  • We leren wat aanhalingstekens zijn en wanneer je ze gebruikt.