Groep 6 IPC

donderdag 11 maart 2021

We zijn afgelopen week gestart met het thema Dinosaurussen. Bij de startopdracht zijn de kinderen op zoek gegaan naar afbeeldingen in de klas van dino’s en hebben ze gezocht naar de namen erbij. In de kennisoogst zijn we gaan kijken naar wat de feiten over Dinosaurussen zijn en wat zijn mythes? De betekenis van de woorden feiten en mythen hebben we natuurlijk eerst onder de loep genomen. Inmiddels is er in de klas al een leuke tentoonstelling van spullen en boeken die de kinderen hebben meegenomen.

Volgende week vrijdag hebben we een online gastles. Dit wordt verzorgd door museum Naturalis in Leiden. We gaan zien hoe de dino experts van Naturalis te werk gaan en we gaan kennismaken met een aantal van hun dinosaurussen. Vanuit de klas gaan we live meekijken naar het schoonmaken en onderzoeken van net ontdekte Triceratopsbotten. We zitten dan met de neus bovenop spannende wetenschappelijke ontdekkingen.