Groep 7B

woensdag 15 februari 2017

Vrijdag zouden we onze Klassenshow houden maar is helaas vanwege griep in het water gevallen! We zullen dus nog even moeten wachten om deze show op te kunnen voeren. De nieuwe datum is vrijdag 10 maart geworden.

Om 11:00 uur voor de kinderen van de bovenbouw en om 14 uur voor de ouders van groep 7!

We zijn in de klas ook weer begonnen aan een nieuw project,  dit keer de Gouden Eeuw. De handel en kunst komen hier bijvoorbeeld in beeld.

Met rekenen krijgen de kinderen steeds lastigere opgaven voor de kiezen. De procenten, breuken en verhoudingen staan hier regelmatig centraal. Best veel nieuwe dingen die dan per les langs komen, gelukkig komen ze regelmatig terug en krijgen de kinderen het steeds beter onder de knie!

Volgende week zijn de eerste gesprekken over de rapporten van dit schooljaar en bespreken we samen hoe de ontwikkelingen van de kinderen lopen!

Het is ook weer gelukt om de CITO-toetsen af te nemen bij de kinderen, dat was best een uitdaging met zoveel griep-gevallen. De kinderen hebben ook weer wat huiswerk mee naar huis gekregen. Het Verenigd Koninkrijk is nu aan de beurt en ze gaan weer oefenen met de werkwoorden.