woensdag 10 maart 2021

De musical is gekozen! Na lang liedjes luisteren, teksten lezen, rollen bekijken en het afwegen van voordelen en nadelen is het ons gelukt. Hij is besteld! Als deze binnen is gaan we ons inlezen in de verschillende rollen die er zijn. Welke rol wil ik spelen en voor sommige rollen is een auditie nodig. We starten met de liedjes en oneindig veel oefenen! Wij hebben er zin in.

Het startpunt van IPC is achter de rug. Op verschillende manieren hebben we laten zien aan elkaar waar Nederland bekend om staat. Zo hebben we mogen kijken naar een dans, een liedje mogen luisteren, we hebben een super mooi gedicht geluisterd en er is een schilderij gemaakt. Tevens is er gekeken naar architectuur!

Nu gaan we ons verdiepen in kunst en alles wat hierbij hoort! We gaan het hebben over verschillende kunstenaars, kunststromingen en wat heeft dit te maken of veranderd aan Nederland.

Met de kanjertraining hebben we deze week het “pettenkwadrant” gedaan. Hierbij staat een leerling (vrijwillig) centraal en geven de andere leerlingen aan hoe zij de leerling zien. Dit doen ze door een blokje neer te leggen in een schema met de verschillende soorten ‘petten en hun gedrag” hierbij. We zagen dat de leerlingen elkaar goed kennen en eerlijk durven te zeggen waarom een blokje in een bepaald vak ligt.

De aankomende periode gaan we aan de volgende doelen werken:

Rekenen:

• we gaan cijferend optellen en aftrekken met en zonder context;
  • we gaan berekeningen maken met behulp van een rekenmachine;
  • we leren vermenigvuldigen en delen met en zonder context.

Spelling:

• we behandelen de categorie ei of ij;
  • we oefenen met het voltooid deelwoord van een onregelmatig werkwoord, zoals het woord vragen.
  • we werken aan de categorie au of  ou. Dit zijn weetwoorden;
  • ook gaan we het hebben over samengestelde werkwoorden. Hierbij denken we aan de woorden zoals overkomen, ondergaan enz.

Taal:

• we oefenen met de bedrijvende en de lijdende vorm;
  • persoonlijk voornaamwoorden komen aan bod;
  • we schrijven een nieuwbericht.

IPC:

• we leren en bekijken de verschillende kunststijlen, hoe herkennen we ze en wat zijn de specifieke kenmerken van de stijlen;
  • we gaan de Japanse grafische kunt bekijken.