woensdag 12 mei 2021

Na de vakantie weer allemaal fris en fruitig op school gekomen. We zijn weer goed van start gegaan. Wel een korte week afgelopen week.

In deze korte week zijn we gestart met het nieuwe thema voor IPC. Deze heet een “missie naar Mars”. Als startpunt hebben we in de gymles verschillende soorten oefeningen gedaan. Wat heb je lichamelijk allemaal nodig om een ruimtevaarder te zijn. Hoe houd je het vol in de ruimte? Deze oefeningen komen in dit thema nog een keertje terug. Dan kijken we of we het beter kunnen en of het minder zwaar voor ons is. Een groepje kinderen heeft een mooie raket gemaakt voor op onze IPC wand. Super trots zijn ze hierop.

Volgende week gaan we ons verder verdiepen in de planeet Mars zelf. Hoe ziet Mars eruit? Hoe ver is Mars van ons vandaan? Wat heb je nodig om daar te overleven? Hoe kunnen we het beste op Mars komen enz. Dit doen de leerlingen in kleine groepjes en presenteren dit aan elkaar.

Met rekenen werken we in dit blok aan breuken en procenten. Geen nieuwe stof maar toch best weer lastig na een lange periode zonder oefening. We zien na 2 lessen dat de kinderen het snel weer begrijpen.

Voor taal werken we verder aan het maken van een sturend interview, we leren en herhalen wat een samentrekking is, we oefenen met de themawoorden en met het onderwerp, lijdend voorwerp en meewerkend voorwerp.

Bij spelling ook geen nieuwe doelen maar vooral herhalen en het opfrissen van oude doelen. Dit blijkt soms toch nog best wel lastig!