woensdag 1 september 2021

Als u dit leest hebben we de eerste schoolweek in groep 8 er al weer op zitten. Wat vliegt de tijd en wat zitten we al weer in ons schoolritme. In de eerste week maakten we kennis, deden we spelletjes, maar werd er ook al weer flink gerekend, geschreven en samengewerkt aan IPC. Hieronder vindt u de doelen waar we de komende weken aan werken op de gebieden van rekenen, taal en spelling.

Rekenen:

We hebben vanaf dit jaar een nieuwe methode: Getal en Ruimte junior. De eerste 2 weken werken we uit het opstap-programma, omdat er altijd verschillen zijn tussen methodes. De categorieën die we veel herhalen zijn cijferend rekenen, procenten, breuken en metriek stelsel.

Spelling:

C als S (citroen);

C als K (cactus);

Engelse en Franse leenwoorden;

Woorden met een y;

(bijvoeglijk gebruikt) voltooid deelwoord. (Het boek is gekocht. Het gekochte boek).

Taal:

Woordenschat: woorden die te maken hebben met politiek en bestuur;

Bijvoeglijke naamwoorden kunnen afleiden van een voltooid deelwoord;

Leestekens plaatsen in directe rede;

Herhalen onderwerp en gezegde + aanleren bepaling van plaats en tijd;

Contaminaties ( nachecken = nakijken + checken).