IPC groep 1

maandag 21 juni 2021

Na weken kamperen in de groep, gaan we nu dagjes uit vanaf de camping. De kinderen krijgen kleine opdrachtjes mee om in hun groepje voor te bereiden. In de bouwhoek bedachten ze een dierentuin. Het maken van een plattegrond was nog een beetje ingewikkeld. Maar een rondleiding kon wel gegeven worden. We gaan een dag naar de dierentuin.

Ook vertrekken we een dagje naar zee. We liggen heerlijk in de zon en smeren ons goed in. De kinderen uit groep 1 weten al heel goed waarom dat zo belangrijk is. We leren nu heel veel over ons nieuwe focuspunt: wij hebben geleerd over de mooie vissen in de zee en dat er eb en vloed is. Op het strand spoelt er van alles aan. Van kreeftjes, krabjes, schelpen, kwallen, hout tot aan lege flessen en plastic afval. We hebben dan ook gelezen dat er ook heel veel vervuiling in de zee is. De komende week spelen we het verhaal uit in onze thematafel. Daar hebben we de zee gemaakt, papier gescheurd, het strand ligt er heerlijk bij. Er liggen mensen op het strand met parasols. De vliegers hangen er boven. Maar wat zien we als we goed kijken? Inderdaad de vervuiling, de zieke vissen en de vieze zee. En wij in groep 1 gaan een goed plan bedenken hoe wij kunnen bijdragen aan een betere zee voor de dieren en voor onszelf.