IPC groep 8

woensdag 16 juni 2021

Zou er leven zijn op Mars? En hoe zou jij er kunnen overleven? Dat is waar de kinderen van groep 8 aan werken. Ons thema heet: Een missie naar Mars.

We werken aan de vakgebieden: natuur, aardrijkskunde, techniek, bewegingsonderwijs en internationaal. De kinderen hebben onderzocht hoe het is voor een astronaut om de ruimte in te gaan. Hoe werkt zwaartekracht, wat heb je nodig om te kunnen werken en leven in een raket en wat is dan belangrijk voor je lichaam?

Ook hebben we ons verdiept in de planeten. We maakten ze na en verdiepten ons in de verschillen en overeenkomsten hiervan. Er kwamen schitterende uitwerkingen. Op dit moment wordt er gewerkt aan een “Mars-gids”. Stel dat je naar Mars gaat: welke geografische kenmerken kom je dan tegen? Wat zijn de afstanden op Mars? We zijn erg benieuwd naar alle bevindingen. We gaan kijken hoeveel verschillende bronnen we kunnen gebruiken en op welke manier we ze kunnen gebruiken. Inmiddels weten ze al dat internet niet altijd zaligmakend is.