Kerst op de Parkenschool

vrijdag 27 november 2020

Dit schooljaar zal de Kerst een andere invulling krijgen dan wij van andere jaren gewend zijn.

Vanwege de Corona hebben wij ons programma moeten aanpassen en zijn wij tot een leuk alternatief gekomen.

Op woensdag 16 december vindt dit schooljaar de Kerstviering plaats.

In de ochtend gaan alle groepen gezellig kerst knutselen. Ook maken alle kinderen van de Parkenschool een kerstkaart. Deze kerstkaarten worden namens de Parkenschool aangeboden aan de eenzame ouderen en hulpbehoevenden. Wij vinden dat de tijd van Corona al veel mensen getroffen heeft en willen een steentje bijdragen aan dit goede doel. Daarom hebben wij deze groep mensen uitgekozen om hun een warm hart onder de riem steken en hopelijk met een vrolijke kaart hun kerstdagen wat op te fleuren.

’s Avonds worden de kinderen weer op school verwacht voor het kerstdiner. Het kerstdiner vindt plaats van 17.30-18.30 uur. Voor dit schooljaar zijn wij bezig om het kerstdiner middels catering te verzorgen. Dit alles met het oog op de Corona en de veiligheid van een ieder. De kinderen mogen in hun mooie kerstoutfit naar school komen en bij de buitendeur van de klas afgezet worden. Hierna worden zij na het diner om 18.30 uur weer via de buitendeur afgeleverd bij hun ouders/verzorgers.

Wij hopen op een gezellige viering! Om de viering al goed van start te laten gaan zoeken wij nog enkele ouders die samen met de kerstwerkgroep de school willen voorzien van gezellige kerstversiering. Kunt u op zondag 6 december van 10.00-12.00 uur helpen dan mag u dit doorgeven aan juf Suzanne (sberkenbosch@leerplein055.nl) of aan de ouders van de Kerstwerkgroep; Jelle Alrich, Jurjen Tromp of Fanina Hoven (ascdeparkenschool@hotmail.com). Dank alvast voor uw reactie.

Voor het kerstknutselen zijn wij op zoek naar:

– Glazen potjes (om te versieren)

– Knopen of knopendozen

– Melkpakken/yoghurtpakken/vlapakken (graag uitgespoeld, schoon en heel voor het maken van een huisje)

Dit mag u inleveren bij Juf Suzanne of uw groepsleerkracht.

De Kerstwerkgroep