Lesgeven 10.0

donderdag 16 april 2020

Deze week ging de 4e thuiswerkweek in.Het uitje van de week is mijn werkdag op school. Ik word blij van het binnenstappen van het gebouw, de geur en de knutselwerken aan de wand. Helaas blijft het, op een enkele leerling na, akelig stil.
Met frisse zin en veel plezier installeer ik mijn computer. Ik pak nog even een kop thee, strek mijn vingers en zit er helemaal klaar voor.

Als om 10:00 de lijnen opengaan gaat het beginnen. Het duurt niet lang of ik hoor de eerste “ pling.” Yes!, kinderen op de lijn. Het kunnen vragen zijn over de stof, of een vraag waar ze iets kunnen vinden. Dictee en verlengde instructie via Teams….. wie had dat ooit gedacht. Maar ook toffe filmpjes van een challenge. Dat zijn voor mij kleine geluksmomentjes in deze gekke tijd.
Maar je hebt er natuurlijk echte pareltjes tussenzitten. Ik gaf een leerling een tip om jezelf af en toe te trakteren op een milkshake. Gewoon omdat je het verdiend hebt en omdat je keihard werkt. Deze foto kreeg ik aan het eind van de dag…..

Toen wist ik het zeker: ook in deze vreemde en gekke tijd heb ik het leukste en tofste vak!