MR-verkiezing De Parkenschool. Breng nu uw stem uit!

dinsdag 7 juli 2020

Op 15 juni hebben we een oproep aan alle ouders gedaan voor een nieuwe kandidaat in de Medezeggenschapsraad (MR). We zijn blij dat twee ouders hierop gereageerd hebben en zich kandidaat stellen als nieuw MR-lid. Volgens het MR-reglement dient bij meerdere kandidaten voor één vacature een verkiezing gehouden te worden. Alle ouders/verzorgers die een kind op De Parkenschool hebben, mogen hun stem uitbrengen.

Jullie kunnen je stem uitbrengen tot en met uiterlijk woensdag 15 juli 2020 via de link onderaan dit bericht. Wij nodigen jullie uit om te stemmen en hopen veel uitgebrachte stemmen te kunnen tellen! Stemmen voor de MR betekent stemmen in het belang uw kind.

VOORSTELLEN KANDIDATEN MR

Hanna Klarenbeek

Ik ben Hanna Klarenbeek, moeder van Arthur (groep 0) en Jonathan (groep 3). Al enkele jaren volg ik het reilen en zeilen van De Parkenschool met belangstelling. Het lijkt mij leuk en interessant om lid te worden van de MR om namens de ouders van onze school bij te dragen aan een prettige, goede en veilige leeromgeving voor onze kinderen.

Omdat ik het basisonderwijs een interessant onderwerp vind en hier als ouder graag meer betrokken bij wilde zijn, ben ik een jaar geleden al lid geworden van de Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad (GMR) van Leerplein055, waar De Parkenschool deel vanuit maakt. In deze raad zitten ouders en leerkrachten namens alle scholen van Leerplein 055 en wordt met het bestuur het onderwijsbeleid besproken. Nu er een vacature bij de MR op De Parkenschool is, lijkt het mij goed en nuttig om hier als ouder ook deel vanuit te maken om zo een brug kunnen slaan tussen de GMR en de MR.

Sonja Booms

Graag stel ik mij beschikbaar als kandidaat voor de medezeggenschapsraad van de Parkenschool. Mijn oudste zoon (Jelle) heeft vorig jaar de basisschool verlaten. De laatste drie jaar van de schoolperiode van mijn jongste zoon Lieuwe (groep 5) zou ik willen aangrijpen om mezelf meer te verdiepen in het èchte reilen en zeilen op school. En de beslissingen die er genomen worden.

Persoonlijk hecht ik veel waarde aan alle facetten en levenslessen die de basisschool voor onze opgroeiende kinderen met zich meebrengt. Liever geïnformeerd dan helemaal niet, beter goed dan half en praatjes blijken vaak slechte verhalen. Zo heb ik als ouder wel eens ervaren.

Vanuit mijn betrokkenheid hoop ik in ieder geval bij te dragen aan een open en transparant overleg met het schoolbestuur en of de personeelsleden. En mee te kijken in wat wat er binnen het onderwijs verandert, beter kan of moet. En tuurlijk ook vast te stellen wat goed gaat.

Tot slot wil ik het volgende vermelden; sinds vorig jaar maak ik als (verkozen) lid, deel uit van de redactieraad van Omroep Gelderland. Ik ben daar werkzaam als presentator en verslaggever. En vind het erg boeiend en leuk om zowel voor mijn collega’s als voor de hoofdredactie iets te kunnen beteken. Wie weet tot snel.

STEMMEN

Klik HIER om uw stem op de kandidaat van uw keuze uit te brengen!