Groep 8: Op naar de musical!

donderdag 24 juni 2021

De kinderen zijn helemaal klaar voor de zomervakantie. Werken doen ze het liefst niet meer! Toch werken we iedere dag nog aan een stukje rekenen, taal, spelling en natuurlijk IPC. Anders worden het wel hele lange dagen.

Met gym hebben we 4 donderdagen een hardlooptraining. Hoe loop je goed hard, hoe verdeel je je energie en wat is een goede houding om hard te lopen? Vermoeid komen ze terug van deze lessen.

Met IPC ontwerpen we onze eigen robots. Waaraan moet deze voldoen om naar Mars te kunnen reizen? Na het ontwerpen gaan we deze ook maken. Dit doen we in kleine groepen. Samenwerken doen de kinderen enorm goed. We zien dat ieder kind zijn eigen rol heeft in een groepje.

Maar waar het deze weken echt om draait is de musical! Wat is mijn tekst, wanneer moet ik opkomen, welke attributen moeten mee in welke scene en hoe sta ik op het podium. Dit zijn de punten waar we druk mee oefenen. Het blijkt toch best onwennig om op een podium te staan. Nu hebben we nog geen publiek maar straks willen en moeten we knallen! Iedereen heeft zijn/haar kleding voor elkaar en ziet er prachtig uit. Nu nog stralen op het podium en het komt helemaal goed!

De afscheidsavond is in grote lijnen geregeld. Er staan verschillende verrassingen gepland voor die avond. We hopen dat de kinderen enorm gaan genieten van hun laatste weken op de Parkenschool! Wij gaan ze in ieder geval erg missen, we hebben genoten van de klas!

Juf Ramona en Juf Arlette