Oproep OPR (medezeggenschapsorgaan SPW)

donderdag 30 september 2021

De OPR is het medezeggenschapsorgaan van het Samenwerkingsverband Passend Onderwijs Apeldoorn PO.
Binnen de gemeente grenzen van Apeldoorn, is het organiseren van het passend onderwijs ondergebracht bij het Samenwerkingsverband
Apeldoorn.
Daar wordt door een betrokken bestuur en deskundige medewerker gewerkt aan het mogelijk maken van onderwijs voor alle leerlingen in het primair onderwijs in Apeldoorn.
Voor het samenwerkingsverband is het van groot belang, te weten wat er goed gaat en wat er beter kan. Hiervoor is de ondersteuningsplanraad (OPR) een belangrijk klankbord, in deze raad zitten 6 ouders van leerlingen in het primair onderwijs en 6 personeelsleden van scholen in Apeldoorn. Samen vormen zij de vertegenwoordiging van de “klanten” (leerlingen met een extra ondersteuning behoefte) van het samenwerkingsverband.

Wij, als OPR, zijn op zoek naar mensen (ouders en personeelsleden) die het leuk vinden om in een zestal formele bijeenkomsten per schooljaar met elkaar te spreken over
het passend onderwijs en de inzet daarvoor vanuit het samenwerkingsverband. Zo bespreken we jaarlijks wat de plannen zijn, hoe het staat met de uitvoering ervan en
wat de resultaten zijn. Ook overleggen we met het bestuur van het samenwerkingsverband en onderhouden we contact met de MR-en van de scholen in Apeldoorn.
Er is door het vertrek van een aantal leden ruimte ontstaan in de OPR, vandaar dat we op zoek zijn naar nieuwe leden. We zijn zowel op zoek naar ouders als personeelsleden. Als er meer aanmeldingen zijn dan plaatsen in de OPR worden verkiezingen gehouden. De MR-en van de scholen in Apeldoorn mogen dan stemmen op de voorgestelde kandidaten.

Wil je meer weten over het Samenwerkingsverband, kijk dan op:
Wil je alvast wat lezen over de OPR, kijk dan op:

Heeft u interesse, stuur dan een mail met een kort stukje over uzelf naar: OPR@SWVapeldoornpo.nl Er wordt dan zo snel mogelijk door hen contact met u opgenomen.