woensdag 9 september 2020

Wat heerlijk….na die lange vakantie weer naar school! Je vriendjes zijn er allemaal, wat fijn om iedereen te zien.

De kinderen merken meteen al, dat de werkjes in groep 4 moeilijker zijn dan in groep 3.

Gelukkig heb je geleerd hoe je moet lezen, dat heb je nu iedere dag nodig.

Met taal leren we wat zelfstandige naamwoorden zijn: woorden voor mensen, dieren en dingen.

Ook leren we dat er een lidwoord bij hoort….daar zijn er gelukkig maar drie van.

Ook leren we wat het alfabet is, en we kunnen het opzeggen.

Bij spelling weten we hoe we woorden met twee of drie medeklinkers vooraan/achteraan moeten schrijven.

Ook leren we woorden zoals berg en wolk….je hoort berrug, maar de “u” is er niet….

Volgende week starten we met het 1e thema van IPC: hoe leren wij? Interessant…want wat gebeurt er in ons brein als we leren?

Met rekenen leren we de getallen tot 100 op een getallenlijn plaatsten en maken we gebouwtjes van blokken mbv. een bouwtekening.

We kunnen geldsommen uitrekenen: we weten wat iets kost en hoeveel geld we terugkrijgen.

Wat zullen het knapperds worden!