VOG

maandag 20 september 2021

Zoals wij al eerder met de meeste ouders hebben gecommuniceerd zijn wij, het kader van nieuwe wetgeving, verplicht VOG’s aan te vragen voor de begeleiding van de opvang tussen de middag.
Gelukkig hebben veel ouders al een VOG aangevraagd en een kopie ingeleverd op school.

De wetgeving omtrent de inzet van vrijwilligerswerk door ouders in en rond het onderwijs, schrijft inmiddels voor dat vrijwilligers over een VOG (verklaring omtrent gedrag) dienen te beschikken in niet-onderwijstijd. Iedere ouder die helpt tijdens het overblijven moet een VOG kunnen overleggen. Gezien het feit dat ouders slechts een aantal keren per jaar een bijdrage leveren, is er verkend of er voor deze niet-structurele vrijwillige inzet, geen uitzondering te maken is. De wetgeving biedt daartoe helaas geen mogelijkheid.

In samenspraak met de MR en OR en het team is er unaniem voor gekozen om voor ouders een VOG aan te vragen. De MR heeft ingestemd met deze variant, uniek voor de Parkenschool.

Na de mail van 28 september jl. over de VOG hebben wij gelukkig van veel ouders een reactie gekregen. Sommige ouders waren niet op de hoogte dat de link die in de mail van vorig jaar stond om een VOG aan te vragen, maar 30 dagen geldig was! Ouders die nu nog geen VOG hebben aangevraagd, kunnen dat nog tot 4 oktober a.s. doen.

Stuur een mail, met daarin het verzoek een VOG aan te vragen, naar vpoelemeijer@leerplein055.nl. Uw aanvraag wordt dan doorgegeven en u krijgt vanzelf een link in uw mail. De VOG kost
€ 33.85. Zodra u betaald heeft, stuurt u het betaalbewijs en uw bankgegevens naar vpoelemeijer@leerplein055.nl.
Het bedrag wordt dan z.s.m. overgemaakt. Heeft u de VOG ontvangen, dan verzoeken wij u vriendelijk hier een kopie van naar school te sturen. U mag natuurlijk ook te allen tijde in school komen om een scan of een kopie van de VOG te maken.