Avondvierdaagse

woensdag 20 juni 2018

Afgelopen maandag zijn 99 kinderen van onze school weer aan de avondvierdaagse begonnen. Het is net als elk jaar weer een vrolijke belevenis. De deelnemers melden zich van tevoren onder de vlag. De jongere kinderen vinden het spannend om zich aan te melden terwijl de ‘grote’ kinderen dat al heel gewoon vinden. Dan vertrekken ze samen met nog zo’n 3100 andere deelnemers en ouders aan de tocht.

Onderweg wordt er veel gekletst en gerend en natuurlijk snoep gegeten. Halverwege is er een pauze. Voor de lopers van 5 kilometer stond er ranja klaar bij de verzorgingspost. De 10 kilometerlopers hadden een pakje drinken voor onderweg meegekregen.

De laatste kilometers zijn natuurlijk het zwaarst. En dan moet je nog 3 dagen!

Donderdag is de laatste dag. De kinderen hebben dan een echte prestatie geleverd die beloond wordt met een medaille. Ouders en grootouders en ander enthousiastelingen staan dan langs de Asselsestraat te applaudisseren voor de kids. Echt een hoogtepunt van de vierdaagse.

Dit keer is voor de deelname door de Parkenschool samengewerkt door de Activiteitencommissie en de Sportcommissie. Zij konden rekenen op de hulp van nog een aantal ouders die wel een avondje wilde helpen. Erg leuk om te zien hoe enthousiast ze dit oppakken. Ouders bedankt!