woensdag 15 januari 2014

Maandag en dinsdag was juf Yola ziek. Juf Suzan kon gelukkig invallen, dat was lekker makkelijk! Natuurlijk wensen we juf Yola beterschap.

Deze week zijn we begonnen om de weektaak in te zetten bij het zelfstandig werk. De kinderen hebben nu dagelijks tijd om aan de weektaak te werken. Heb je geen uitleg nodig bij je werk? Dan hoef je niet te wachten, maar mag je aan je taak beginnen. Werk wat klaar is, wordt afgevinkt in “de kleur van de dag”. Zo zie je snel wat nog gedaan moet worden. In de tussentijd werkt de juf aan de instructietafel om kinderen die het moeilijk vinden te helpen. Ook “maatjeswerk” is mogelijk: eerst samenwerken, want samen weet je meer! In de weektaak staan “klaar”- opdrachten: is je werk gedaan en blijft er tijd over? Dan kun je bijvoorbeeld een “webquest” beginnen, of een opdracht op de computer doen die met spelling en rekenen te maken heeft, of een wapenschild ontwerpen (onderdeel van de geschiedenisles)….Je vervelen is niet meer mogelijk….voor alle kinderen is er veel te doen en veel te kiezen. De juffen en meesters gaan deze weken bij elkaar op bezoek in de klas, om zo meer eenheid in de manier van werken te krijgen. De kinderen van groep 5 vinden het nu al helemaal super!

Ook kunnen de kinderen (die dat willen) hun spreekbeurt inplannen: alleen, of met een maatje. De lijst hangt naast de deur van het lokaal.

Woensdag 22 januari a.s. heeft juf Suzan kanjercursus, juf Gerda (groep 1/2) komt die dag in groep 5.

Tot slot een verzoek van de badmeester: de kinderen uit de “survival-groep” moeten de volgende keer schoenen mee die kunnen zinken……! Even uittesten dus…..laat het bad maar vollopen, hihihi!