dinsdag 11 februari 2014

Juf Yola is geveld door de griep (geen wonder met dit weer, brrr…), we wensen haar allen van harte beterschap!

Alle Citotoetsen zijn nu gedaan, het is bijna vakantie…..en daar zijn we ook wel aan toe!  De kinderen werken hard aan hun weektaak, dus is het logisch dat je na een schooldag moe bent.

In de klas is een themahoek ontstaan over de Olympische spelen: er hangt al een ijshockeyshirt van Gilles aan het gewei, samen met vele medailles van Naomi, Floor en Dean. Ook staat er een Matroeska van juf Suzan en een knuffel van Roos van de spelen van Vancouver. Het ontstaan van de Olympische spelen kunnen de kinderen bekijken in een geschiedenisboek dat door Anna en Elisa is meegenomen, én in Asterix en de Olympische spelen van Toine. De kinderen hebben van klei medailles gemaakt, die nu beschilderd worden (met goud, zilver en brons natuurlijk). Op het raam zijn vlaggen van verschillende landen geschilderd. Na de vakantie ruimen we de spullen weer op en gaat alles weer mee terug naar huis. We maken dan plaats voor de lente!

Iets heel anders: wij willen u vragen om zelf voor blauwe vullingen van de Stabilo-pennen te zorgen. Nu is het vaak zo dat de kinderen uit nood met kleurstiften gaan schrijven (wel gezellig….maar véél te dikke punt natuurlijk).

Morgen gaan we weer dansen!! Juf Suzan maakt filmpjes op haar i-Pad, dus als u eens wilt kijken hoe het gaat….    Strak 8.30 uur gaan we van start, dus graag ruim op tijd op school komen. Na de dansles sluipen we naar binnen, want groep 8 heeft CITO in het lokaal van groep 6….sssst!!

Vrijdag gaan we vást genieten van de spreekbeurt van Gilles en Koen, na de vakantie is Pieter-Bas aan de beurt.

Juf Yola en juf Suzan wensen alle kinderen en ouders van groep 5 een superfijne vakantie toe!!