Groep 5/6

woensdag 5 oktober 2016

Deze week zijn we van start gegaan met de ouder-kindgesprekken: een pareltje in het schooljaar voor zowel kind als ouders en leerkrachten! Mooie oprechte bewoordingen, en bovenal een uitstekende kijk op zichzelf…. Prachtig! Aankomende week sluiten we de gespreksronde af.

Deze week is groep 5 begonnen met een nieuw thema wereldoriëntatie: zij gaan werken aan een presentatie over de seizoenen. Groep 6 werkt verder aan het thema Drenthe.

De Kinderboekenweek is van start gegaan. Het thema is opa en oma. We gaan een persoonsbeschrijving maken (taal- stelopdracht) met een opa of oma in de hoofdrol. Daar hoort dan natuurlijk ook een tekening bij…

Morgenmiddag komt de opa van Fé voorlezen.

opa-en-oma

Dan hebben we vorige week meester Liam Wesley begroet: hij volgt de opleiding tot onderwijsassistent aan het Deltion-college en wordt ingezet in de beide groepen 5. Hij is aanwezig op donderdag en vrijdag en blijft het hele schooljaar bij ons. We wensen hem heel veel plezier en succes toe!

A.s. dinsdag is juf Gerda met zorgverlof, die dag zal er een invaller zijn.