vrijdag 22 januari 2021

Wat gaat de tijd toch hard, we zijn alweer drie weken thuis aan het werken. En wat missen we elkaar. Hoewel dat aan de werkhouding van de kinderen niet te merken is: tsjonge wat nemen ze hun huiswerk heel serieus. Er wordt geweldig geleerd: de opdrachten van school zet veel kinderen aan om flink aan de slag te gaan.
Elke dag ontvangen we veel foto’s op de padlets van de kinderen thuis. En wat vindt iedereen het fijn om je klasgenoten aan het werk te zien.
De afgelopen week hebben de kinderen veel gewerkt met getallen. We hebben een toren moeten bouwen met dobbelstenen, de getallen nagemaakt met verschillende materialen. Maar ook hebben we van alles geleerd over de dieren in de winter. Er zijn zelfs proefjes gedaan om te kijken hoe koud je het hebt met een bloot velletje, een doekje om je heen of een extra laagje vet (vaseline). Ook zijn we niet vergeten om voor de dieren te zorgen: er zijn mooie kettingen gemaakt met pinda’s, vogelzaad en pindakaas.
Er is zelfs nagedacht over een verhaal voor een prentenboek: de voorkanten zijn prachtig getekend en de verhalen die daarover in de meeting verteld werden waren prachtig.
De juf staat verbaasd over de energie van de kinderen en ouders. Het is fijn om te zien hoe goed het gaat. Ook voor de komende tijd staan er leuke en leerzame activiteiten klaar. We verdiepen ons in het prentenboek van Boris Boer in de sneeuw. Ons thema blijft “Brr wat is het koud”. Dus ook voor de komende week weer veel plezier en hou nog even vol!