Actief Burgerschap

“De bereidheid en het vermogen deel uit te maken van een gemeenschap en daar een actieve bijdrage aan te leveren”, zo luidt de omschrijving vanLees meer


Bewegingsonderwijs (gym)

De kleuters hebben twee keer per week een gymles waarvan een in hun eigen speellokaal en een in de grote gymzaal. Ze hebben een tasLees meer


Computers en digitale schoolborden

Wij hebben ICT hoog in het vaandel staan. Wij vinden digitale leermiddelen een belangrijk hulpmiddel bij het hedendaags onderwijs. Computers en Ipads Elke groep heeftLees meer


Dit jaar onder de aandacht

Schoolplan 2015-2019 Dit schoolplan-2015-2019 is de basis voor verdere beleidsontwikkeling in de komende vier jaar. Het plan is opgebouwd uit een analyse, aangeduide ontwikkelpunten enLees meer


Godsdienstonderwijs

Op onze school worden lessen HVO (humanistisch vormingsonderwijs) en GVO (godsdienstig vormingsonderwijs)aangeboden voor de groepen 5 en 6. Tijdens de HVO lessen wordt gewerkt aan deLees meer


Huiswerk

Huiswerk eerst niet… Omdat we op school erg intensief werken, vinden we huiswerk voor jonge kinderen meestal niet nodig. We vinden dat kinderen zich naLees meer


Inspectierapport

Rapport van inspectie stelselonderzoek 2014-2015 http://www.onderwijsinspectie.nl/zoek-en-vergelijk/sector/po/id/2244/?pagina=1&zoekterm=parkenschool%20apeldoorn


Jaarverslag

Elk schooljaar worden zaken die in en rondom De Parkenschool plaatsvinden vastgelegd in een jaarverslag. Hierbij kunt u denken aan onderwijs inhoudelijke zaken, maar ookLees meer


Kruisjesdal

Kort na de oorlog hebben mensen van de Kroondomeinen de kleine steen met de volgende tekst geplaatst. “Hier hebben tijdelijk gerust 16 goede vaderlanders dieLees meer


Leerlingenraad

Naast de Medezeggenschapsraad heeft De Parkenschool ook een Leerlingenraad. Deze groep leerlingen bespreekt zaken in en om de school die hen opvallen en die watLees meer


Leerlingvolgsysteem

Wij volgen de vorderingen van de leerlingen op vier manieren, namelijk: via observaties; met methode gebonden toetsen; met methode onafhankelijke toetsen; met het leerlingvolgsysteem opLees meer


Methodes

Voorbereidend leren: Schatkist en Onderbouwd Aanvankelijk lezen: Methode: Veilig Leren Lezen Voortgezet (technisch) lezen: Methode: Timboektoe Nederlandse taal: Methode: Taal actief Begrijpend lezen: Methode: NieuwsbegripLees meer


Missie en visie

Onze missie: waar we voor staan Het onderwijs op De Parkenschool richt zich op de optimale groei voor ieder kind. Samen (kinderen, personeel en ouders)Lees meer


Rapporten

We hebben per jaar 3 vaste gespreksmomenten.. Het eerste (november) gesprek gaat vooral om de sociaal- emotionele ontwikkeling van uw kind, dit is een ouder/ kindLees meer


Relationele en seksuele vorming

Kinderen worden op school voorbereid op hun toekomstige rol in de maatschappij. Vanuit de kerndoelen moet er aandacht zijn voor seksuele weerbaarheid en respectvol omgaanLees meer


Resultaten en opbrengsten

‘Leerlingen zich optimaal laten ontwikkelen’, is het doel voor alle scholen van Leerplein055. Dit geldt voor het regulier onderwijs, maar zeker ook voor het speciaalLees meer


Uren op jaarbasis

Leerlingen van basisscholen moeten minimaal 7.520 uur les krijgen over 8 schooljaren. Leerlingen moeten in de eerste 4 schooljaren (onderbouw) ten minste 3.520 uur lesLees meer