Korte introductie van de school

In de Parkenbuurt, dicht bij het centrum van Apeldoorn, staat onze school met een duidelijk verklaarbare naam: De Parkenschool. Een middelgrote basisschool met een kleinschalig karakter, waar iedereen gezien wordt. Het huidige schoolgebouw dateert uit 1991 en bestaat uit 9 klaslokalen, een centrale hal, een speelzaal voor de groepen 1 en 2, een handvaardigheidlokaal en verschillende ruimten voor de BSO en de peuterspeelzaal. Verder beschikken we over een ruim groen, natuurlijk en uitdagend schoolplein welke in het voorjaar 2022 geheel vernieuwd is. Het groene plein heeft een apart gedeelte voor de kleuters. Tijdens de lessen wordt veelvuldig gebruik gemaakt van het plein.
De gymzaal waar de kinderen van groep 3 t/m 8 bewegingsonderwijs krijgen ligt vlak naast het schoolgebouw.

Door het openbare karakter van de school wordt bij de toelating van kinderen geen onderscheid gemaakt.