Groep 8: CITO uitslag en toch op kamp!

donderdag 27 mei 2021

Deze week was een spannende week voor de kinderen van groep 8. Na een lang Pinksterweekend kregen we op dinsdag de uitslag van de eind CITO binnen. In een gesloten envelop mee naar huis. Ondertussen hadden de juffen de uitslagen bekeken en konden ze alleen maar ENORM TROTS zijn op hun groep 8! Wat een kanjers zijn het!!

Op kamp naar Ameland zou het dit jaar weer zijn. Helaas mogen we niet naar de Waddeneilanden, maar hebben we een vervangend kamp gevonden. We gaan naar Braamt, een outdoor kamp waar we enorm veel leuke, sportieve activiteiten gaan doen. Super blij dat we dit jaar af kunnen sluiten met een gezellig kamp.

We werken nog wel in de klas, hier zijn niet alle kinderen het meer mee eens. Ze vinden dat ze hard genoeg hebben gewerkt dit schooljaar. De juffen zetten toch nog even door.

Voor IPC hebben we het zonnestelsel bekeken en op schaal nagemaakt. Hoe ziet iedere planeet eruit en waar staan de planeten. Prachtige resultaten! Nu gaan we bekijken naar welke planeet er het beste een bemande ruimtevaartmissie kan gaan. Is dit Mars of is dit Venus.

Rekenen sluiten we af deze week met een toets voor blok 9. Daarna gaan we weer aan de slag met procenten en bewerkingen met getallen vanuit een context.

Bij taal gaan we werken aan zinsontleding en achter de betekenis komen van onbekende woorden.

Bij spelling staan de categorieën heid en teit en hebben we het woordendictee!