donderdag 24 september 2020

We zijn alweer een paar weken aan de slag in groep 1. We hebben ons uitgebreid verdiept in ons thema: “hoe spelen wij?”

De speel/werkplekken zijn verkend. We hebben ontdekt hoe fijn het is om te spelen en waarom het soms belangrijk is om ons aan de regels te houden. De kinderen ontdekken steeds meer dat iedereen anders is, maar dat we het samen fijn moeten maken.
De kanjerpetten helpen de kinderen om naar hun gedrag te kijken.  Met de hulp van die kanjerpetten kunnen de kinderen werken aan een fijne sfeer in de groep.

Naast alle fijne en leerzame momenten in de speel/leerplaatsen genieten we van het samen buiten spelen. In groep 1 is de eerste gymles met veel gejuich en enthousiasme ontvangen. De parachute was een magisch ding.
De derde gymles leverde weer een hoop vrolijke, enthousiaste reacties op. De kinderen werden uitgedaagd te springen, te glijden, te klimmen en elkaar te helpen waar nodig.

In groep 1 zitten banjers, muiters, vrolijke fransen, harde werkers, bouwers, helden, fietscrossers, maar bovenal zijn het allemaal kanjers!