Directienieuws

donderdag 31 maart 2022

Beste ouders, verzorgers,

Wat fijn dat we jullie voor de rapportgesprekken weer in de school hebben kunnen ontvangen. De ouderparticipatie is al die tijd dat de schooldeur ‘gesloten’ is gebleven, gewoon doorgegaan (denk aan het versieren voor kerst, het vergaderen over schooltijden en beheren van de ouderbijdrage) maar het educatieve partnerschap komt toch echt beter tot stand als er in één ruimte een gesprek met elkaar gevoerd kan worden. Fysiek op school de lessen volgen verhoogt bij de meeste kinderen de leerprestaties, maar het contact tussen leerkracht en ouders draagt daar zeker ook aan bij. Als de driehoek kind-ouder-leerkracht in verhouding is, is de ruimte om te ontwikkelen voor een kind optimaal. Ik heb gezien dat de leerkrachten hun uiterste best hebben gedaan om alle gesprekken goed voor te bereiden en te documenteren, zodat er in een relatief kort gesprek weer een goede bodem gelegd kon worden voor verdere ontwikkeling. Voor leerkrachten zijn de gesprekken onderdeel van het werk, maar het blijft een uitdaging en een intensief traject om alle ouders uit een klas op een geschikt moment te spreken. Mocht het niet gelukt zijn om in de geplande drie weken met een leerkracht in gesprek te gaan, kunt u uiteraard op een ander moment nog vragen om een gesprek.

Zoals gezegd, waren de afgelopen weken al gevulder dan normaal, maar er heeft er ook nog een externe audit plaats gevonden. Vanuit Leerplein055 worden alle leraren op alle scholen bezocht door een auditor om zo een beeld te krijgen van de kwaliteit van de scholen en van de individuele leraren. Waar een auditor dan een voldoende of een onvoldoende kwaliteit constateert, hebben we op De Parkenschool een ruim-voldoende gekregen. Een fantastische basis van waaruit we nog beter kunnen worden. Hoe we daaraan werken willen we graag met u delen op een ouderavond waar we u binnenkort voor zullen uitnodigen. We hopen dat u dan allemaal in de gelegenheid bent om langs te komen, want van daaruit kunnen we dan de driehoek van de samenwerking weer versterken.

Tot snel!

Ouderbetrokkenheid visie | OBS Het gouden ei