De Activiteiten- en Sportcommissie (ASC)

donderdag 31 maart 2022

School is natuurlijk meer dan alleen maar lessen volgen. Zo hebben de klassen excursies, uitjes, bezoekjes aan CODA, juffendagen, en nog veel meer. Die activiteiten organiseren de juffen allemaal zelf.
Er zijn ook activiteiten die groter zijn en waarbij het de leerkrachten te veel tijd zou kosten om het allemaal zelf te organiseren. Daarom is er een Activiteiten- en Sportcommissie (ASC) waarin ouders zitten die de school ondersteunen. De ASC organiseert onder meer, het sinterklaasfeest, het kerstfeest, Pasen en sportactiviteiten als voetbal, hockey, de scholierencross en de avondvierdaagse. En als het mee zit een pleinfeest met ouders erbij.

We gaan ervan uit dat de activiteiten dit jaar wel weer doorgang kunnen vinden. Alleen de scholierencross kan door de organisatie niet meer op tijd geregeld worden.

Oproep !!!
Tijdens de activiteiten hebben we regelmatig de hulp nodig van meer ouders. Zo zoeken we begeleiders bij sportactiviteiten. En ook voor feestelijke activiteiten. Helpen op een feest hoeft niet lang te duren. Veelal zijn we blij als iemand al een half uurtje meehelpt.

Meld je aan. Hieronder vind je een overzicht van de activiteiten tot de zomervakantie. Wil je helpen? ascdeparkenschool@hotmail.com

Over de inschrijving voor de kinderen volgt later bericht.

Voetbal
Voor schoolvoetbal zijn we op zoek naar ouders die de teams op speeldagen willen begeleiden/coachen. Spelregelkennis is niet nodig, enthousiasme wel. De toernooien zijn op de volgende woensdagen:

Voor groep 7 & 8

30 maart: voorronde
6 april kwartfinale
13 april reservedatum
20 april finale

Voor groep 5 & 6

18 mei 2022 1 speeldag

Voor groep 3 & 4

<datum volgt> 1 speeldag

Hockey
Ook voor schoolhockey zijn we op zoek naar ouders die de teams op speeldagen willen begeleiden/coachen. Spelregelkennis is niet nodig, enthousiasme wel. We zoeken 1 of 2 begeleiders per klas.

Groep 3 t/m 7

15 juni 1 speeldag

Avondvierdaagse
De avondvierdaagse is dit jaar van 20 t/m 23 juni. Er zijn 2 afstanden waaruit gekozen kan worden, de 5 km en de 10 km. Op beide routes zoeken we ouders die willen helpen bij de verzorgingsposten: uitdelen van onder meer, fruit en de traditionele groene ranja.

Pasen
Op 14 april is het paasontbijt. Ook hier is hulp welkom.

Kleedjesmarkt en pleinfeest
Alvast leuk voor in de agenda: 20 mei 2022. Wat er precies gaat gebeuren zijn we nog aan het bedenken. Hulp is altijd nodig. Denk bijvoorbeeld aan een half uurtje achter de bar.

Wie zijn de ASC?
De ASC komt een paar keer per jaar samen om de activiteiten te verzinnen en te evalueren. Het is een club enthousiaste mensen. De activiteiten zorgen ook voor verbondenheid tussen de klassen en ook tussen de ouders en school.

Denk je nu: ik zou ook wel in die commissie willen zitten of wil je helpen bij een van de activiteiten, spreek dan gerust een van ons aan, of mail: ascdeparkenschool@hotmail.com

Op dit moment bestaat de ASC uit:

• Juf Ramona de Goederen;
  • Fanina Hoven, moeder van Max (groep 3) en Sophie (groep 6);
  • Jurjen Tromp, vader van Juke (groep 4) en Lotte (groep 6);
  • Jelle Alrich, vader van Jort (groep 4);
  • Eline Becker Hoff, moeder van Teun (groep 6);
  • Marijn Holterman, moeder van Tijn (groep 7);
  • Eppo Eppens, vader van Rosalie (groep 8).