GLP groep 1/2

donderdag 12 januari 2023

Woensdag 11 januari jl., hebben we ons nieuwe thema van IEYC afgetrapt, uhm geschaatst bedoel ik. Het thema luidt:  “Brrr wat is het koud….. “
Zoals we allemaal kunnen voelen is het buiten eigenlijk helemaal niet koud. Daarom was een ochtend naar de schaatsbaan toch belangrijk. Het thema kan daardoor betekenisvol worden aangeboden. De kinderen hebben kunnen ervaren hoe het is op de schaatsbaan en hebben genoten van een ochtend ijspret.
De komende weken sluiten we aan bij deze activiteit. We gaan van alles leren over de ijsbaan. We bouwen een koek en zopie kraam in onze bouwhoek, we gaan schaatsbanen maken, ijs maken, we gaan veel boeken bestuderen die over de winter gaan. Donderdag starten we met “Boer Boris in de sneeuw.”
Naast lezen gaan we ook de natuur in de winter bestuderen. We zullen een wandeling gaan maken en op zoek gaan naar vogels en hoe zien de bomen en tuinen eruit?
We gaan de huishoek herinrichten en bekijken hoe de huizen in de winter worden ingericht.
Natuurlijk gaan we ook onze Engelse lessen in dit thema invoegen en leren de kinderen een aantal Engelse woorden, zoals snow, ice, cold, bird.
Omdat we het nieuwe thema nog niet in de kring uitvoerig hebben besproken, zullen we voor nog meer leeractiviteiten moeten wachten op de inbreng van onze kleuters. U leest in de volgende Parkenpost het vervolg….