GLP groep 1

vrijdag 24 juni 2022

Ons IEYC is thema “van A naar B”. De start van ons thema was de kapotte auto van de stagiaire. Er brandt een lichtje dat niet hoort te branden. Samen met groep 2 hebben we de auto goed bekeken en kunnen kijken wat er aan de hand was. Oh, gelukkig maar, alleen de olie moest worden ververst. In de autogarage hebben we een auto staan, waarvan de voorruit gemaakt moest worden, de lampen erop geplaatst moest worden. Ook onder de auto mankeerde er wel het één of ander.

De kinderen wilden graag weten hoe de wasstraat werkt. Eigenlijk wisten ze dit al precies. Eerst de auto schoonspoelen met gewoon water, niet meteen schoonmaken met een spons want dan gaat het krassen. Daarna de auto poetsen met een sopje, weer afspoelen met water en daarna droogwrijven. Natuurlijk moest dat ook in de praktijk worden gebracht. Alle fietsen en karren zijn schoon. Wat waren we er druk mee. Er werd veel samengewerkt.
Na een periode de auto bestudeerd te hebben zijn we op reis gegaan met de trein. Samen met onze stagiaire hebben de kinderen gebouwd aan een station. Op het station kwam de reizigers met hun koffer.  Ze kochten een OV-kaart bij de ticket service. Na het hebben van een ov-kaart kon de reiziger inchecken bij de incheckpaal. In de trein kwam de conducteur langs. Wat hebben ze zich er goed vermaakt en wat is de trein geslaagd.

De afsluitende periode bestuderen we de fiets en gaan we op reis met het vliegtuig. Spannend hoor.