GLP Groep 1

donderdag 13 oktober 2022

De eerste weken waren we gestart met het thema ‘zo spelen wij’. De kinderen hebben de speelleerplaatsen uitgebreid ontdekt. Vooral het atelier en de zandwatertafel zijn erg favoriet. In de onderzoekplaats hebben de kinderen de eerste weken uitgebreid geëxperimenteerd met meten en wegen. Daarna hebben we geprobeerd om de kinderen uit te dagen met de dozen uit de techniektoren. Dat gaf soms mooi rijk spel, waarin de kinderen onder begeleiding konden experimenteren en ervaren.
Naast het thema ‘zo spelen wij’, hebben we focuspunten behandeld van het thema ‘poppentheater’. De kinderen hebben een schaduwtheater gebouwd. In het atelier hebben ze een achtergrond van een theater gemaakt en zichzelf als pop erbij gemaakt.
Ook kregen de kinderen geen genoeg van het spelen in de poppenkast. We hebben prachtige optredens kunnen bewonderen. Wat een mooie zelfbedachte verhalen zijn er gemaakt.

Na de herfstvakantie starten we het thema ’tijd voor een feestje’. Omdat de kinderen al uitgebreid geleerd hebben over spel in de speelleerplaats zullen we ze heel actief betrekken in het herinrichten van de speelleerplaatsen, zodat ze tot steeds rijker spel zullen komen.