GLP groep 1

donderdag 15 juni 2023

Wij werken aan het thema “vakantie”. We hebben gesproken over de camping, het hotel en allerlei andere soorten vakantie. Het toeval wil dat er al kinderen op vakantie zijn geweest. De ouders hebben ons mooie foto’s gestuurd en daardoor konden de kinderen er in de kring over vertellen. We hebben de vakantiebestemming opgezocht op de wereldkaart. Hoe ziet de kaart er eigenlijk uit en de wereldbol dan? Mooie lessen.
Daarna hebben we leervragen gesteld. Een van de vragen was: hoe zet je een tent op? We zijn naar buiten gegaan en hebben een echte tent opgezet.
We hebben vouwwerken gemaakt met als resultaat een auto en caravan. In de huisplaats hebben we ons voorbereid op een vakantie.: koffer inpakken, kleren opvouwen, met het vliegtuig gaan. En ineens hebben we een heus vliegtuig in de klas. Op het digibord hebben we de cockpit aan staan.
Ook hebben we veel boeken gelezen. We hebben de letter z van zomer geleerd. Het was een toptijd. We zijn nu wel toe aan de echte vakantie. Maar die moeten we de komende weken nog voorbereiden. De paspoorten moeten nog in orde worden gemaakt. De reisbestemming wordt uitgezocht en de reis moeten we boeken. Dat wordt nog hard werken voor ons.