GLP groep 2

vrijdag 22 april 2022

Groep 2 werkt aan het thema ‘bloemen en planten’. Vrolijke kleuren en heerlijke geuren komen je tegemoet in de ochtend. Tijdens dit thema zijn de hoeken omgetoverd van zandtafel naar tuincentrum, van restaurant naar bloemenwinkel en er zijn nieuwe hoeken bijgekomen zoals de schrijftafel en het (nieuwe) digibord.

We zijn gestart met het prentenboek van Fien & Teun “Een eigen moestuin”. Een nieuw prentenboek wordt tijdens het thema in de kleine kring nogmaals voorgelezen en vaak drinken we daar een kopje thee bij met letterkoekjes. Nu we over bloemen en planten werken, hoort daar natuurlijk wel een kopje verse muntthee bij.

Massimo en Lucas hebben zelf bedacht dat bij de zandtafel (waar kinderen een tuinontwerp, mochten bedenken en uitvoeren) een tuincentrum hoort! Heel slim, waar moet je anders de materialen vandaan halen voor de tuin.

De kinderen waren zo geoefend in het ontwerpen van tuinen, dat ze buiten ook een terras hebben aangelegd. Ze hebben zaadjes geplant en violen overgepot.

Moestuinen ontworpen in de bouwhoek, bloemen gemaakt van duplo, geëxperimenteerd met bloemen en natuurlijk veel knutselwerkjes gemaakt in het atelier.