GLP Groep 2

maandag 17 april 2023

In groep 1-2 hebben wij de afgelopen periode gewerkt aan het IPC thema Beestenboel.
In dit thema waren de kinderen dierenonderzoekers! Ze zochten, verzamelden en verzorgden alle beesten die voorbij zijn gekomen: huisdieren, insecten, boerderijdieren en wilde dieren.
In de verschillende speelleerplaatsen hebben we allerlei dingen ontdekt en onderzocht. Zo hebben we een speelleerplaats omgetoverd tot dierenarts. Hier zijn de dieren onderzocht, gemeten, gewogen en behandeld. In de informatieplaats zijn medicijnen gemaakt voor de zieke dieren en hebben we verschillende soorten voer onderzocht. In de ontdekplaats hebben we een huisje gezet. Vanuit dit huisje konden de kinderen dieren bestuderen in de natuur. Met loepjes en potjes gingen ze de klas door. Ook op de speelplaats buiten hebben we een kleine beestjes safari gedaan.
In de bouwplaats hebben we hokken gebouwd voor de dieren en stevige hekwerken gemaakt voor de weides. Als afsluiting van het thema zijn we op safari geweest op de speelleerplaats. Aan de hand van een plattegrond gingen de kinderen met hun zelfgemaakte verrekijkers op pad. Waar zijn de leeuwen en waar zijn de apen? Op hun plattegrond hebben ze getekend waar ze de dieren hebben gevonden.
Na de meivakantie gaan we beginnen met het nieuwe IPC thema Vakantie. In dit thema leren de kinderen wat er allemaal moet gebeuren voordat ze op reis kunnen en beleven ze een heerlijke tijd op de camping. Ze ontdekken hoe ze zelf een zwembad bouwen, wat er allemaal mee moet naar het strand of de bergen en hoe het is om bij een receptie te werken. Een vakantie in eigen land is leuk, maar ze ervaren ook hoe het is om op een camping in het buitenland te verblijven. Het belooft weer een ontzettend leuk en leerzaam thema te worden!